TECHNICKÉ PODMIENKY
Tieto Technické podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok poskytovania reklamných služieb spoločnosti Zoznam, s.r.o. („VOP“). Pri formulovaní týchto podmienok boli ako východiská použité Pravidlá pre internetovú reklamu a Odporúčania pre internetovú reklamu vypracované združením Interactive Advertising Bureau Slovakia (IAB Slovakia) a IAB Europe (Interactive Advertising Bureau).
I. Reklamné prvky musia:
a) rozmermi zodpovedať reklamnému formátu, pre ktorý sú určené;
b) byť dodané v dostatočnom časovom predstihu, najneskôr 3 pracovné dni pred začatím reklamnej kampane v zmysle čl. III ods. 1 VOP;
Povolené grafické formáty reklamných prvkov (kreatív) sú *.gif, *.jpg, *.png alebo HTML5.
Povolené formáty videokreatív sú *.mpeg, *.mp4, *.m4v.
II. Reklamné prvky nemôžu:
a) prekračovať dátové limity ustanovené pre daný reklamný formát;
b) neprimerane zaťažovať procesor počítača;
c) byť zavádzajúce v zmysle napodobňovania grafického rozhrania operačného systému alebo webového prehliadača;
d) byť agresívne (t.j. najmä blikajúce) alebo inak neprimerane obťažujúce návštevníka webovej stránky;
e) obsahovať preklik na stránky obsahujúce malware alebo iný škodlivý obsah;
f) obsahovať technické alebo obsahové prvky, ktoré by spôsobili jej blokovanie v najrozšírenejších prehliadačoch a službách, najmä z dôvodu obsahu alebo hyperlinku, na ktorý reklamný prvok smeruje.
FLASH formáty Zoznam neprijíma na zverejnenie a reklamné podklady sa v takom prípade nebudú považovať za dodané.
III. Merania: Zoznam generuje ku každej zrealizovanej reklamnej kampani štatistiku vytvorenú vlastným meracím systémom, ktorá obsahuje údaje o počte zobrazení reklamy za každý deň, počte kliknutí na reklamný formát a koeficient CTR. Klientovi je bezodplatne zriadený on-line prístup k štatistikám jeho kampane. Hodnoty vyplývajúce z merania spoločnosti Zoznam, s.r.o. sú záväzné na účely vyhodnotenia splnenia dojednaného rozsahu reklamy.
Externé meracie kódy:
a) je možné použiť len na základe predchádzajúcej dohody so spoločnosťou Zoznam, s.r.o. a za podmienok zachovania funkcionality a bezpečnosti webov, na ktorých sa zobrazuje daný reklamný formát;
b) je možné použiť len vtedy, ak sa jedná o vloženie jednoduchého meracieho kódu bez potreby dodatočných úprav na mieru objednávateľa;
c) nie sú určujúcim ukazovateľom pre vyhodnotenie reklamnej kampane; pre vyhodnotenie reklamných kampaní sa za rozhodujúce považujú merania spoločnosti Zoznam, s.r.o. podľa čl. VII ods. 3 VOP;
d) musia byť kompatibilné s dodanými reklamnými prvkami a so spôsobom ako ich Zoznam nasadzuje cez svoje servovacie systémy na meranie jednotlivých reklamných formátov.
e) musia byť sťahované z domény so zabezpečeným protokolom (SSL)
Použitie externých meracích kódov, ktoré vyžadujú akékoľvek prispôsobenia a úpravy zo strany spoločnosti Zoznam, s.r.o. (napr. na jeden reklamný formát má byť použitých viac meracích kódov alebo merací kód má byť použitý až po uplynutí určitého času zobrazenia reklamy) je možné len na základe predchádzajúcej dohody so spoločnosťou Zoznam, s.r.o. a za osobitne dojednanú úhradu. Bez predchádzajúcej preukázateľnej dohody o použití externého kódu nie je Zoznam povinný externý merací kód použiť a zverejní reklamné prvky s použitím vlastného meracieho systému a v termíne začiatku reklamnej kampane dojednanej v objednávke reklamy.
IV. Technické špecifikácie formátu HTML5
Ide o plnohodnotný fragment HTML, ktorý bude na stránku vložený pomocou tagu iframe (alebo iným technicky vhodným spôsobom). Bannery vo formáte HTML5 je potrebné dodávať ako samostatný archív s príponou ZIP. Archív musí obsahovať spúšťací súbor .html a prípadné ďalšie súbory potrebné pre bezchybné fungovanie banneru. Banner musí byť po spustení spúšťacieho súboru ihneď viditeľný a nie je možné jeho zobrazenie a meranie až s časovým posunom po zobrazení stránky prípadne na základe akcie vykonanej návštevníkom stránky.
Všetky komponenty a sub-komponenty reklamnej kreatívy ( reklamných podkladov) musia byť sťahované z domény so zabezpečeným protokolom (SSL).
V. Formáty bannerov
a) Štandardné formáty sa zobrazujú na pevne určených pozíciách na webovej stránke. Prehľad základných používaných reklamných formátov a maximálnej povolenej dátovej veľkosti:
Názov |
Rozmery (px) |
Formát |
Dátová veľkosť (kB) |
Banner Klasik |
468x60 |
Obrázok/HTML5 |
30 |
Box In |
300x300 |
Obrázok/HTML5 |
30 |
Screen |
610x200, 950x200 |
Obrázok/HTML5 |
40 |
Skyscraper |
120x600 |
Obrázok/HTML5 |
30 |
Top Box |
200x200 |
Obrázok/HTML5 |
30 |
Tooltip |
234x90 |
Obrázok/HTML5 |
25 |
Wide banner |
610x90 |
Obrázok/HTML5 |
30 |
Half screen |
775*100 |
Obrázok/HTML5 |
30 |
Sponzor slova |
200*200, 200*300 |
Obrázok/HTML5 |
30 |
b) Neštandardné formáty
Príklad: formát Layer + sticker *
Formát Layer + sticker sa skladá z dvoch kreatív. Layer - vačšia kreatíva, je zobrazená nad obsahom stránky maximálne po dobu stanovenú vyššie, po jej uplynutí sa v pravom dolnom rohu zobrazuje druhá, menšia kreatíva - sticker.
VI. Textová reklama
Prehľad používaných textových formátov a limitov:
Názov |
Rozsah |
Logo |
Náš tip |
max. 15 znakov vrátane medzier |
- |
Sponzorský link |
max. 100 znakov vrátane medzier |
50x50 *.gif / *.jpeg, max. 10kB |
Sponzorovaný odkaz |
max. 280 znakov vrátane medzier |
90x60 *.gif / *.jpeg, max. 10kB |
VII. Video spot
Videá v článkoch (pre-roll spot,post- roll spot) musia spĺňať nasledovné kritériá:
VIII. PR články - Reklamné články
Podklady pre zverejnenie PR článkov musia obsahovať:
Akékoľvek odchýlky od stanovených pravidiel podliehajú schváleniu spol. Zoznam.
Bližšie informácie o propagácii klienta formou článkov sú zverejnené v Pravidlách spolupráce medzi inzerentmi a redakciou tu.
IX. Natívne články
Natívny článok je redakčne spracovaný text tematicky sa tykajúci služby či produktu klienta spôsobom, ktorý čitateľovi prináša pridanú informačnú hodnotu a nezameriava sa priamo a výlučne len na propagáciu tovaru alebo služby klienta. Článok je vytvorený na základe návrhu témy redakcie či klienta tradičným spôsobom vlastným pre konkrétny magazín z portfólia spoločnosti Zoznam, s.r.o. Finálna podoba článku je v kompetencii spoločnosti Zoznam, s.r.o., ktorá zodpovedá za jeho obsah.
Bližšie informácie o propagácii klienta formou článkov sú zverejnené v Pravidlách spolupráce medzi inzerentmi a redakciou tu.
X. Reklama v mobilných zariadeniach ( mobil, tablet a pod.)
Reklamné formáty:
Square 300*300p., 250*250p., 200*200p.,
Double Square 300*600p.
Full Screen.
Reklamné formáty v mobilnej verzii:
Stripe - podľa rozlíšenia mobilného zariadenia
Rozmery: 320*48p., 300*50p., 216*36p., 168*28p., 120*20p., 100*17p.
XI. Direct mail
Podklady musia spĺňať tieto podmienky:
Návrh e-mailu musí obsahovať najmä:
Sledovať prekliky je možné len spolu na všetky URL obsiahnuté v e-maile, teda nie selektívne.